2014. június 18., szerda

Jeaniene Frost: Bound by flames (Vlad 3.) - részlet az 1. fejezetből



1.      fejezet

Több száz gyertya ragyogott a bálterem gótikus csillárjain, lágy borostyán fénnyel vonva be a vendégeket odalent. A modern világítás hiánya nem annak volt köszönhető, hogy ez a ház egy középkori erőd volt eredetileg, hanem annak, hogy a tulajdonosa egy pirokinetikus vámpír, aki eléggé odavolt a tűz ért.

A plafon egyik sarok gerendáján ültem, egy kicsit megpihenve a ma esti titkos küldetésem közben. Néhány emelettel lejjebb minden vendég maszkot és jelmezt viselt, de a szemfogak és ragyogó szemek nélkül is meg lehetett állapítani ki volt ember és ki nem. A vámpírok olyan kecsességgel rendelkeztek, amitől a mozdulataik annyira könnyedek voltak, mint a köveken átfolyó víz. Halandó társaik, nos, maradjunk annyiban, hogy hiányzott belőlük ez a könnyedség. Nem mintha az ő hibájuk lett volna. A vámpírokkal ellentétben, az embereknek nem volt természetfeletti kontrolljuk minden egyes izom felett a testükben.

Néhány héttel korábban még nekem sem volt. A vámpírrá változásomnak volt néhány váratlan mellékhatása a vérivás dolgon kívül. Ezelőtt nem rendelkeztem azzal a képességgel, hogy rövid időre visszafogjam a bennem keringő elektromosságot, ami azóta a részem volt, hogy tizenhárom évesen hozzáértem egy leszakadt villanyvezetékhez.

A csillárokon lévő gyertyák hirtelen fényesebben ragyogtak, végigkísérve a férfi útját, aki felment a bálterem felé néző erkélyre. Ha ez nem lett volna még elég, hogy elárulja a kilétét, az aurája is fellobbant, láthatatlan hullámokat küldve végig a termen. Amikor hozzám értek, olyan volt, mintha egy elektromos tér vett volna körül, ami figyelembe véve a saját elektromosságomat, ironikus volt. A világon csak egy maroknyi mester vámpír aurája volt elég nagy ahhoz, hogy lefedje a hatalmas báltermet. Vladé olyan erős volt, hogy jobban jelezte a személyazonosságát, mintha egy neon névtáblát aggatott volna magára.

Ezért volt értelmetlen álruhát viselnie. A maszk alatt, amit a V mint vérbosszú című film tett ismertté, egy sötét borostás áll, magas arccsontok, ívelt szemöldök és rézszínű szemek voltak. Fekete szmokingja elegánsan fedte Vlad szikár, izmos testét, szinte kihívva a bámészkodókat, hogy fantáziáljanak arról, ami alatta van. Amikor felemelte a kezét, hogy elhallgattassa a zenészeket, a gyertyafény megcsillant a jegygyűrűjén, ragyogó fénybe vonva a csavart aranyszálakat.

-          Az álarc levétel egy óra múlva lesz – jelentette be Vlad szláv akcentussal csengő hangján. Aztán elmosolyodott, egyszerre sármosan és kihívást sugározva. - Addig is, élvezzétek a rejtélyt, vajon ki állhat mellettetek, ha még nem találtátok ki.

Halk nevetés és taps követte a mondandóját, de én aggódni kezdtem. Ha a maszkok levétele egy óra múlva lesz, akkor már majdnem kifutottam az időből.

Vlad egy intésére újra játszani kezdtek a zenészek, és a táncparkett ismét álruhás, keringőző párokkal telt meg. Rájuk sem pillantottam, ahogy egy közeli tetőgerendára ugrottam, azonnal kiegyensúlyozva magamat a keskeny fa gerendán. Ezek a reflexek jól jöttek volna, amikor a cirkuszban dolgoztam, nem is beszélve arról, amikor az olimpiai tornász csapatba akartam bejutni.

Amint visszaértem az orgonasípokhoz, amiken felmásztam, hogy elérjem a plafont, lecsúsztam rajtuk a falak közötti részen landolva. Zene harsant az orgonasípokból, szinte megsüketítve, de pont ez volt a lényeg. Még a szuperhallással rendelkező vámpírok sem hallhattak meg a hangzavar mellett. Körbemásztam, amíg elértem egy szellőző nyílást, eltávolítva róla a szűrőt, mielőtt bepréseltem magam a szűk szellőző járatba. Szerencse, hogy testhez simuló jelmezt viseltem. Ha Marie Antoinette-nek öltözök, sosem jutok át rajta.

Végül kikászálódtam a szellőzőjáratból egy gardróbba. Utána visszatettem a szűrőt, lesöpörtem a port a fekete jelmezemről, és visszaindultam a bálterembe, hogy folytassam a kémkedést. Nem jutottam három méternél beljebb, amikor egy kéz landolt a hátamon.

-          Hát itt vagy – mondta egy hang, erős magyar akcentussal.

Megfordultam. A mögöttem lévő vámpír, egy sokkal flancosabb verzióját viselte Joker jól ismert lila zakójának, és fehér festékkel vonta be a természetesen sápadt bőrét. A maszkja az alsó ajkáig ért, a kerámiára festett felső ajka ferde mosolyra húzódott, amitől úgy nézett ki, mintha egy gonosz vigyor fagyott volna az arcára.

Az én maszkom nem fedte a számat, így a vámpír láthatta, amikor elmosolyodtam.

-          Itt vagyok – értettem egyet. Korábban megismerkedtem a Jokerrel, mert rajta volt a ma esti célpontjaim listáján, de akkor egy másik nővel volt. Ez azt jelentette, hogy nem használhattam a titkos fegyveremet, mivel közelebb kellett volna hozzá kerülnöm, mint amivel a barátnője rendben lett volna. De most nem volt vele, így lecsaptam a lehetőségre.

-          Remélem azért jöttél, hogy felkérj táncolni – mondtam, hívogatóan oldalra billentve a fejemet. Legalábbis reméltem, hogy így nézett ki. A hamis szarvakkal felszerelt fejrész miatt úgy éreztem magam, mint egy nyúl két hosszú, merev füllel.

-          Természetesen – mondta, belém karolva.

A teljes testet fedő jelmezem meggátolta, hogy észrevegye az elektromosságomat. Ha feltűnik neki, azonnal felismert volna amint hozzám ér. Ezért döntöttem úgy, hogy egy Demóna jelmezben jövök a bálba, a bosszantó fejrész ellenére. Az elektromosság álló gumi tetőtől talpig fedett, így csak az arcom maradt szabadon. A maszk gondoskodott erről a részről, és az illatom ismeretlen volt azoknak, akikkel még nem találkoztam, ami a jelenlévők többségére igaz volt.

A többségükre. Ahogy a Joker – igen, tudtam a valódi nevét, de ez jobban illet hozzá – a táncparkettre vezetett, nem bírtam megállni, hogy ne pillantsak fel az erkélyre. A hely ahol korábban Vlad állt, most üres volt. Jó.  Az egyetlen vámpír aki miatt aggódtam ma este, az ő volt.

Amikor a táncoló párokhoz értünk a Joker a karjaiba vont, és kék szemeit emberfeletti zöld ragyogás vonta be, ahogy végigsiklott a tekintete a testemen. A jelmez teljesen testhez simult, kevés domborulatot hagyva a képzeletre, de ő úgy tűnt mégis elképzeli őket. Félreérthetetlenül.

Elnyomtam egy borzongást, örülve, hogy a tetőtől talpig fedő gumiruha az undor szagát is tompította, ami biztosan áradt belőlem. A Joker selyem jelmeze nem funkcionált szagtompítóként. A belőle áradó kéjvágy szaga gyakorlatilag  eltömítette az orromat, pedig már nem is lélegeztem. Mivel információra volt szükségem tőle, rámosolyogtam, ahogy táncolni kezdtünk. Egy nappal ezelőtt tanultam meg keringőzni, de ez elég gyakorlásnak bizonyult. Könnyedén lépést tartottam Joker lépéseivel. Közelebb vont magához, mint amit a tánc megkövetelt, és nem hiszem, hogy véletlen volt, amikor a keze a fenekemet súrolta.

Megint felpillantottam az erkélyre. Hála Istennek, hogy még mindig üres volt!

-          Mikor fogod elárulni a neved, bájos idegen? - kérdezte Joker, miközben a keze még mindig alacsonyan járt a csípőmön. - Tudom, hogy nemrég változtattak át. Kihez tartozol?

Nem voltam meglepve, hogy bébi vámpírnak gondolt. A jelmezem talán elfedhette az elektromosságomat és a szagomat, de nem rejtette el az aurámat, ami mint minden új vámpírnál, gyenge volt. Vlad vendéglistáján csak a legnagyobb és legerősebb tagjai szerepeltek Kelet-Európa élőhalott társadalmának, így normál körülmények között csak egy erősebb vámpír szolgájaként lehettem volna itt. Nekem megfelelt, hogy jelentéktelennek könyveltek el. Az, hogy nem tudta ki vagyok azt jelentette, hogy nem tudott a képességeimről, és nem akartam tippeket adni neki a valódi kilétemet illetően.

A tánc következő lépéseivel elmanővereztem a kezét a fenekemtől, aztán rámosolyogtam és reméltem rejtélyesen csábítónak tűnök. - Türelem. Elárulom ki vagyok a maszklevételnél.

-          Türelem? - ismételte megvetően. Úgy tűnik a próbálkozásom, hogy rejtélyes és csábító legyek kudarcba fulladt.

Igazság szerint nem volt túl sok tapasztalatom a flörtölés terén. Tizenhárom éves koromtól kezdve mindenkit megráztam, aki hozzám ért, ami így erősen a „randimentes” kategóriába sorolt a következő tizenkét évben. Még a vámpírok sem voltak immunisak az érintésem rejtette veszélyekre, és ilyenkor még csak nem is próbáltam kárt okozni bennük. Mivel a Jokernek a közelemben kellett maradnia a következő pár percben, fenn kellett tartanom a színjátékot, a szegényes ál-csábítási képességeim ellenére. Nem sokára megszabadulok a levehető ujjaktól a jobb kesztyűmön, megérintem miközben visszafogom az elektromosságomat, és megtudom a legsötétebb titkát.

Egy hazugságvizsgálat a közelébe sem érhetett a képességemnek, hogy megmondjam egy ember legnagyobb bűnét egyetlen érintésből. Nem olyan régen még gyűlöltem a pszichometriás képességeimet, de aztán elengedhetetlenné váltak ahhoz, hogy magamat és a szeretteimet életben tartsam.

Joker elmosolyodott, elnézve nekem a nem túl csiszolt flörtölő tehetségemet. Vagy, jöttem rá ahogy a bálterem egyik elfüggönyözött, félreeső sarka felé táncolt velem, valami mást forgatott a fejében.

-          A türelem erény, és én ki nem állhatom az erényeket – mormolta, a testét használva, hogy az elegáns függönyök mögé tereljen. - És egyébként sem érdekel igazán mi a neved, vagy hogy kihez tartozol. Csak azt akarom tudni mennyire vagy szűk.

Azta! Ezt nevezem túl erős nyomulásnak! - Azt nem hinném, türelmetlen barátom – mondtam felnevetve, mintha csak viccelt volna. - Talán majd később, de most, inkább menjünk vissza táncolni...

-          Inkább ne – vágott közbe, szorosan magához húzva. Aztán a keze a fenekemen landolt, mintha csak könyörögtem volna neki, hogy fenekeljen el. Levegő után kaptam, annyira elborzadva azon ami következni fog, hogy megdermedtem. A Joker feje elindult lefelé, a szája az enyémhez közeledett...

Felordított, ahogy lángba borult az arca. Lekapta rólam a kezeit, ösztönösen megpróbálva eloltani a tüzet. A lángok csak tovább terjedtek, még ragyogóbban lángolva, mielőtt elkiálthattam volna magam: - Állj!

Vlad átvágott a vendégek között, akik abbahagyták a táncot, hogy az ordító, lángoló vámpír felé forduljanak. Vlad levette a maszkját, és a hosszú, sötét haja mögötte szállt a gyors léptei miatt. A kezeit lángok borították, de a kétségbeesetten arcát csapkodó Jokerrel ellentétben, neki nem ártottak a lángok. Ugyanaz az erő, ami képessé tette, hogy tüzet gyújtson és irányítsa is, megvédte a halálos hatásaitól.

-          Állj? - Vlad hangja áthasított a levegőn, amitől a vámpírok, akik Joker felé indultak, megfordultak és elsétáltak amint rájöttek, hogy ki okozta a tüzet. - Miért tennék ilyet?

Még ha a jelenlévők nem is találták ki, nem fogom hagyni, hogy valaki halálra égjen, csak hogy fenntartsam a látszatot.

-          Mert nem tudta, hogy a feleséged vagyok.

***

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése